НУШ

1. Дистанційні платформи для навчання та саморозвитку, рекомендовані МОН України https://docs.google.com/document/d/1tNkRGvXH9u7l_y7w7mTk9YBAXsPRkdXj/edit?usp=sharing&ouid=118186094769190000270&rtpof=true&sd=true 

2.Ранкова зустріч https://docs.google.com/document/d/1qONO5RlMSe-vvW3vO3oW-dbIk-saxY_W/edit?usp=sharing&ouid=118186094769190000270&rtpof=true&sd=true

3. Ранкова зустріч "Чарівниця Зима" https://docs.google.com/document/d/1edHuZCwrxTZRcUd8TfPG6cYhk3NoVb_-/edit?usp=sharing&ouid=118186094769190000270&rtpof=true&sd=true

4.  Рекомендовані види робіт з української мови, української та зарубіжної літератури в 5 класі НУШ   https://docs.google.com/document/d/1ksXF7UGU1_PiUmLVTbVz_B13Sy-5HTJV/edit?usp=sharing&ouid=118186094769190000270&rtpof=true&sd=true

5.  Особливості ефективної організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану https://docs.google.com/document/d/1UxyCQBXq4BkETLJwFvEoVfEC2Z2niUa9/edit?usp=sharing&ouid=118186094769190000270&rtpof=true&sd=true

6.  Як навчати під час війни: чеклист учителя на дистанційці

 https://docs.google.com/document/d/1TTVKVcHagaleUVoabAMJYolTZ5xKNV3-/edit?usp=sharing&ouid=118186094769190000270&rtpof=true&sd=true

7. Види оцінювання навчальних досягнень учнів 5-х класів НУШ: формувальне, поточне, підсумкове оцінювання  https://docs.google.com/document/d/1kw_jUAnUcLgynyr7cWzhvV19mpOHp_rC/edit?usp=sharing&ouid=118186094769190000270&rtpof=true&sd=true    

8.  Діяльнісні методи навчання: застосування технології «перевернутий клас  https://docs.google.com/document/d/13YIh1h5zmG3Jlxoef4jafxJXN36OxAzu/edit?usp=sharing&ouid=118186094769190000270&rtpof=true&sd=true


*********************************************************************************

Основними компонентами моделі "Щоденні 5" є такі:

  1. Читання для себе.

  2. Письмо для себе.

  3. Читання для когось.

  4. Робота зі словами.

  5. Слухання.

Модель "Щоденні 5" розроблена з метою навчити учнів розвивати власну витривалість та самостійність під час виконання кожного з її компонентів. Це забезпечує активну участь дітей у читанні та письмі упродовж тривалого часу.

Запроваджуючи "Щоденні 5" важливо розпочинати з діяльності "Читання для себе". Навчити учнів читати для себе — це перший компонент стратегії та основа для розвитку самостійних читачів.

Компонент 1. ЧИТАННЯ ДЛЯ СЕБЕ

Учні:

Самостійно обирають книжку (текст) для читання.

Читають упродовж визначеного часу (5–15 хвилин).

Виконують завдання для перевірки розуміння й усвідомлення прочитаного.

Учитель:

Допомагає учням обирати книжку, тренувати витривалість. Працює індивідуально чи з групою дітей.

Лайфхаки:

  • щоденник читача;

  • змагання;

  • уроки вихваляння;

  • запрошення письменників;

  • показ мемів.

Компонент 2. ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ

Учні кажуть:

Я письмово висловлюю свої власні думки, ідеї та враження.

Учні роблять:

Пишуть вільно на самостійно обрану тему на аркушах, в зошитах чи у щоденнику вражень.

За бажанням використовують приладдя (олівці, фломастери, кольорові ручки), можуть малювати і прикрашати наліпками.

Першокласники розпочинають таку роботу з малюнків на обрану тему і поступово, вивчаючи літери, вони підписують свої малюнки так, як хочуть (друкованими чи писаними літерами).

Учитель:

Добирає теми, які стосуються власного досвіду дітей. Не оцінює, не критикує творів учнів. Не обмежує обсягу тексту. Визначає час для написання тексту. Допомагає учням обирати тему, тренувати витривалість, підписувати малюнки (за бажанням дітей).

Лайфхаки:

  • комікси;

  • віршування;

  • написання повідомлень у соцмережах;

  • створення вайбер- або телеграм-спільнот класу;

  • створення історій та оповідань.

Компонент 3. ЧИТАННЯ ДЛЯ КОГОСЬ

Учні кажуть:

Ми разом практикуємося! Чому? Щоб краще читати! Щоб краще розуміти прочитане!

Учні роблять:

Об’єднуються в пари і разом читають книжки (тексти, підручник) та виконують завдання на розуміння та усвідомлення прочитаного, які пропонує учитель.

Учитель:

Готує тексти (книжки) для читання. Об'єднує дітей у пари. Визначає час для читання. Готує завдання для роботи над усвідомленням прочитаного. Працює з дітьми індивідуально чи в малій групі.

Лайфхаки:

  • «маленький учитель»;

  • крісло автора;

  • читання для іграшок;

  • читання парами;

  • створення відео колажу, де кожен учень читає.

Компонент 4. СЛУХАННЯ

Учні кажуть:

Я слухаю, щоб отримати інформацію. Я можу дізнатися багато цікавого. Я можу навчитися інтонуванню та артистичності.

Учні роблять:

Слухають учителя, друга чи аудіофайли та виконують завдання на розуміння та інтерпретацію прослуханого, які готує вчитель.

Учитель:

Готує матеріал для слухання (сюжетні твори, аудіозаписи). Готує завдання для роботи над усвідомленням почутого. Готує матеріали для роботи після слухання. Працює з дітьми індивідуально чи в малій групі.

Лайфхаки:

  • запрошення письменників;

  • цікавих людей;

  • старшокласників;

  • перегляд влогів.

Компонент 5. РОБОТА ЗІ СЛОВАМИ

Учні кажуть:

Я вивчаю рідну мову. Я правильно використовую слова в різних ситуаціях. Я практикуюсь у написанні слів.

Учні роблять:

Тренуються писати слова, сполучення слів.

Навчаються пояснювати значення слів, добирати слова на задану тему, практично ознайомлюються із синонімами, антонімами, практикуються у вживанні нових слів у письмовому мовленні.

Прописують, викладають, виліплюють, розфарбовують слова тощо.

Учитель:

Добирає слова і тексти для роботи. Добирає матеріали й завдання. Готує словники. Розміщує слова на «стіні слів». Працює з дітьми індивідуально чи в малій групі.

Лайфхаки:

  • створення репу;

  • запис у щоденник вражень;

  • ведення словничка понять;

  • створення коміксів, скетчів, лепбуків.


Велику роль у таких формах навчання відіграє мотивація дітей, адже від їхнього бажання залежить результат, — додає пані Олена.

Одним із засобів мотивації учнів до навчання є олімпіади на порталі "Всеосвіта". Олімпіади розраховані як для дітей початкової школи, так і для середніх та старших класів. Охоплені майже всі предмети початкової, середньої та старшої школи.

Після участі в тій чи тій олімпіаді клас може отримати в подарунок гру від компанії Vladi Toys. Гра передбачає збирання слів. Вона зацікавить дітей та допоможе у розвитку математичних умінь та навичок.

Для участі в олімпіадах натисніть тут.

Для замовлення розвивальних ігор натисніть тут.






Немає коментарів:

Дописати коментар