пʼятниця, 10 лютого 2023 р.

Літературні диктанти

 

Літературний диктант

«Міфи, легенди, перекази»

5 клас

  1. Що таке міф?

  2. Хто такий Перун? (Бог грому, блискавки, війни)

  3. Як звали бога сонця, покровителя Руської землі? (Дажбог)

  4. В одяг якого кольору була одягнена Берегиня? (білого)

  5. Що означає слово «бурдей», згадане у міфі «Берегиня»? (землянка)

  6. Що називається легендою?

  7. Чому пес живе коло людини?

  8. Що символізує неопалима купина?

  9. Що називається переказом?

  10. Кого чи що прославляє народ у переказі «Білгородський кисіль»?

  11. Які риси характеру козаки цінували в новобранцях? (За переказом «Прийом у запорожці»)

  12. Чому народ у своїх піснях і переказах перебільшував сили і можливості героїв, про яких розповідав?

*******************************************************
Українська література 10 клас
М.Коцюбинський «Intermezzo»

1. Як ви розумієте зміст метафори «залізна рука міста»?

( Залізні конструкції є основою кожного міста, замість землі – холодне каміння, холод і замкнутість у серцях його мешканців, цивілізація приречена на загибель, екологічна катастрофа неминуча.)

2. Чи вдалося б ліричному героєві відпочити в межах міста?

3. У місті панує закон, суть якого полягає в одному слові -- «треба», як ви це розумієте?

4. Кому заздрить герой? (планетам)

5. Чи можна життя побудувати так, щоб слово «треба» збігалося з «хочу»?

6. Чи можна провести паралель між ліричним героєм і вівчарками?

(Безумовно, адже вони були на припоні. Героя тримала, наче ланцюг, залізна рука міста, роблячи його злим, знервованим, утомленим. Металевий ланцюг робив те саме з вівчарками).

7. Кононівські поля показані саме у червні. Чому?

8. Чому спів жайворонка асоціювався у героя з арфою? (Арфа в грецькій міфології була улюбленим музичним інструментом Аполлона – покровителя мистецтва. Тому спів маленької польової пташечки порівнюється з божественною музикою, яку можна слухати день і ніч).

9. Багато критиків говорили про Коцюбинського як про сонцепоклонника. Чи можете ви підтвердити цю думку? («Я дуже щасливий, що стрічаюсь з ним тут, на просторі, де ніхто не затулить його обличчя, і кажу до нього: «Сонце!Я тобі вдячний. Ти сієш у мою душу золотий засів – хто знає, що вийде з того насіння?Може, вогні?»).

10. остання дійова особа, з якою зустрічається головний герой, є Людське горе. Чи готовий він до цієї зустрічі?

11. Що символізує у творі ця дійова особа? (Становище народу,для якого митець і натягував струни душі своєї).

12. Оскільки у творі є дійові особи, то повинна бути і сцена. Що ж виступає сценою? (це душа ліричного героя з її болями і радощами, з утомою та безнадією, вірою в перемогу світлих ідеалів).

***********************************************************************************

Українська література 7 клас

Григір Тютюнник. Біографія

Літературний диктант

  1. Де і коли народився Г.Тютюнник? (5 грудня 1931 року в с. Шилівці Зіньківського р-ну Полтавської обл..)

  2. Яка біда прийшла в родину Тютюнників зразу після того, як вони оговтались після голодомору? (Арешт батька 1937 рік)

  3. За що заарештували батька Г.Тютюнника? (був дуже розумний, готувався до вступу в педінститут)

  4. Яка була мрія вже дорослого Григора? (мати живого батька, або «хоч би знати, де його могила»)

  5. Скільки було років Григору, коли він повертався з Донбасу додому до матері? (111 років)

  6. Яку найвищу мораль засвоїв Тютюнник під час довгої і страшної мандрівки додому? (мораль співчутливості до чужого лиха)

  7. За що Григора називали «тюряжником» у той час, як він працював у колгоспі? (4 місяці відбув у колонії за те, що втік у село з заводу)

  8. Якою мовою почав писати письменник і яке було перше оповідання? (російською, «В сумерках»)

  9. Якою премією було нагороджено Г.Тютюнника 26 лютого 1980 року і за які заслуги? («за кращі глибоко художні твори для дітей, що сприяють комуністичному вихованню підростаючого покоління», Республіканська премія ім.. Лесі Українки, якою відмічають дитячих письменників)

  10. Що вимагали журналісти Республіканського радіо від письменника? (щоб виступив із промовою і подякував партії й уряду за щасливе дитинство)

  11. Що відповів обурений письменник? («Хай ніколи не вернеться ні дитинство, ні юність моя!»)

  12. Які слова Г. Тютюнника виявилися пророчими і стосуються не тільки його особисто? («Справедливість приходить лише на поминки»)


*****************************************************************************

Українська література 7 клас

Григір Тютюнник «Климко»

Літературний диктант

  1. До якого міста лежав шлях Климка і що він хотів там роздобути? (Слов'янськ, виміняти солі)

  2. З ким жив Климко? (з дядьком Кирилом відтоді як осиротів)

  3. Які гостинці знаходив Климко у дядьковій скриньці?

  4. Що означає вислів «Він отак би й виріс серед уквітчаних тих ночей, якби не настали ночі інші, ночі без вогнів»? (почалась війна)

  5. Яка трагедія сталась у житті Климка з початком війни? (Смерть дядька Кирила)

  6. Що сталось з бараком, де мешкав Климко? (розбомбили і він згорів)

  7. Де знайшов притулок Климко після того, як згоріла станція? ( у невеликій кімнатині на шахтній сортувальні)

  8. Хто був найкращим другом Климка? (Зульфат Гарєєв)

  9. Кого зустріли Климко із Зульфатом на базарі? (першу вчительку Наталію Миколаївну)

  10. Що міняла Наталія Миколаївна на базарі і що особливого було в тому товарі? (плаття, яке вона одягала тільки два рази на рік, трояндове)

  11. Чому Наталія Миколаївна передумала віддавати плаття бороданеві?

  12. Як назвала вчителька Зульфата за те, що він хотів помститись бороданеві-міняйлу ?(«Кармелючок мій маленький»)

  13. Як звали доньку вчительки. Що незвичайного було у вигляді дитини? (Звали Оля; у неї було біле аж крейдяне личко і губенята, не червоні, а синюваті)

  14. Де хлопці поселили Наталію Миколаївну з дитиною і чому? (у кімнатці, де мешкав Климко, бо у школі отаборились італійські солдати)

  15. На чому наполягав дідусь Гарєєв? Чому він так піклувався про Наталію Миколаївну та її дитинча?

  16. Що вирішив Климко робити далі?Чому не хоче брати з собою Зульфата?

  17. Що їв Климко в дорозі, які знахідки йому в дорозі траплялися? (печена картопля, кущ глоду)

  18. Що тримала в руках дівчина, яка продавала на базарі хустку (крім хустки) (Букетик чорнобривців)

  19. Який подарунок отримав Климко від шевця? (взувачку)

  20. Про що дізнався Климко від шевця? (що він проминув Артемівськ, де є сіль,і пройшов зайві 50 кілометрів)

  21. Хто як врятував дівчину від поліцаїв? (Безногий швець і Климко)

  22. Як швець допоміг Климкові роздобути солі?

  23. Що сталося з Климком під час подорожі і де він опинився? (захворів, одужував у тітки Марини)

  24. Скільки днів лежав Климко без свідомості? (3 дні)

  25. Чому кури у тітки жили в погрібнику? (таким чином вона переховувала їх від ворогів)

  26. Про що просила тітка Марина Климка? (зостатись у неї жить)

  27. Чому Климко не погодився на пропозицію тітки? (через почуття відповідальності за Н.М. та Зульфата)

  28. Навіщо Климко доливав молоко водою? (щоб було більше і щоб довезти для дитини Н.М.)

  29. У чому проявилась жорстокість і звірство німця, який виявив людей у поїзді? (він їх нещадно бив і викидав з поїзда)

  30. Чому зрадів Климко після того як його викинули з поїзда? (впізнав станцію, скоро зможе бути вдома, бо залишилось пройти 60 км)

  31. Як довго тривала дорога додому? (Другого дня підходив до своєї станції)

  32. Кого побачив Климко, коли вже підходив до своєї станції? (поліцаї гнались за чоловіком у солдатському галіфе)

  33. Що сталося з Климком? (у нього влучила куля)

  34. Як ви ставитесь до того, що Климко, ризикуючи життям, намагається врятувати радянського солдата?

  35. Чи останнє речення повісті дає надію, що Климко житиме?

  36. Ви – автор. Напишіть коротенький заключний епізод повісті, щоб сюжетна лінія головного героя мала щасливу розв'язку.

*************************************************************************
Українська література 10 клас

Іван Котляревський

  1. Хто за гороскопом І.Котляревський? (Діва)

  2. Ким був за фахом батько Івана Петровича? (Канцеляристом)

  3. Ким був дід Котляревського? (священик)

  4. Місто, де народився письменник. (Полтава)

  5. Який соціальний статус Котляревських? ( Дворянин)

  6. Хто був першим офіційним вчителем? (Дяк)

  7. У церковно-парафіяльній школі Іван навчився читати, писати і … (співати)

  8. Місто, у якому він навчався в семінарії. (Новоросійськ)

  9. Прізвисько, яке отримав на шкільній лаві. (Рифмач)

  10. Чим Котляревський займається протягом 1793-1796 рр.? (Вчителює)

  11. В якому чині закінчує військову кар'єру? (капітан)

  12. Півострів, де воював Котляревський. (Балканський)

  13. Якій роботі він присвятив більшу частину свого життя? (Педагогічній)

  14. Повна назва закладу, яким він керував. (будинок виховання дітей бідних дворян)

  15. Внесок Котляревського у боротьбу з Наполеоном. (сформував 5-й козацький полк).

  16. Літературний рід «Енеїди». (Ліро-епос)

  17. До якого літературного виду належить «Наталка Полтавка»? (Драма)

  18. Кому адресоване поетичне послання Івана Петровича? (Куракіну)

  19. Скільки років прожив письменник? (69)

  20. Заслуга перед українською літературою. (Зачинатель нової української літератури)

*******************************************************
Українська література 9 клас

Іван Котляревський «Енеїда»

  1. Скільки слів було вміщено у словнику, який додавався до «Енеїди»? (1547)

  2. Яка тварина спричинила війну між троянцями і латинянами? (собака)

  3. Народ, яким керував Турн (рутульці)

  4. Про кого йдеться у творі: «Така смачна молодиця, і глянь! Умерла залюбки…»? (Дідона)

  5. Хто звертався до Нептуна: «Коли мені, Нептун, ти дядько, а я племінниця тобі, та ти ж мені хрещений батько…»? (Венера)

  6. Як звався батько Енея? (Анхіз)

  7. Острів Середземномор'я, на якому гостював Еней. (Сицилія)

  8. Що було написано на яблуку, через яке почалась Троянська війна? (найпрекраснішій)

  9. В якому місті було вперше повністю надруковано «Енеїду»? (Харків)

  10. Ім'я видавця перших трьох частин «Енеїди» (Парпура)

  11. Афродіта у римлян (Венера)

  12. Нептун у греків (Посейдон)

  13. Бог виноробства у латинян, який часто відвідував троянців. (Бахус)

  14. Кого описує автор: «… тоді кружав сивуху і оселедцем заїдав; він сьому випивши восьмуху, послідки з кварти виливав»? (Зевс).

  15. Дата закінчення написання твору. (1825)

*******************************************************

Історія створення. Історична епоха. «Дорогою ціною». Михайло Коцюбинський. 8 клас

  1. У якому році написаний твір М.Коцюбинського «Дорогою ціною»? (1901)

  2. Який історичний відрізок охоплює твір? (близько 200 років)

  3. У який період укладаються події, зображені у творі «дорогою ціною»? (кілька тижнів).

  4. Коли відбуваються зображені у творі події? (30-ті роки ХІХ століття)

  5. Якою була одна із форм протесту проти кріпаччини? (втеча від свого пана)

  6. Як царський уряд карав втікачів? (від 1000 до 1200 ударів шпіцрутенами, висилали у Сибір)

  7. Яка ще історична часова площина відтворена у повісті? (Коліївщина)

  8. Які спогади надихають Остапа на втечу від пана і на подолання перешкод, які виникають на його шляху? (спогади, як до діда приїжджали січові емісари вербувати нові гайдамацькі загони)

  9. Чому твір має таку назву? (дорогою ціною діставалась воля).

  10. Чиї традиції продовжує Михайло Коцюбинський, розробляючи історичну тему? (Т.Г.Шевченка)

  11. Визначити тему та основну думку твору. (Боротьба українського народу проти кріпацтва; оспівування волелюбності українців, переконання в тому, що боротьба трудящих зі своїми гнобителями точитиметься до тих пір, доки існуватимуть класи, доки не переможуть трудящі).

  12. Місто, у якому М. Коцюбинський написав твір «Дорогою ціною». (Чернігів)

******************************************************

Літературний диктант «Життя і творчість М.Коцюбинського»

  1. Місто, у якому народився М. Коцюбинський. (Вінниця)

  2. Що змалку полюбляв малий Михайлик, подорожуючи сім'єю селами і містами Поділля? (Красу природи)

  3. Де навчався майбутній письменник після закінчення двокласної школи? (У Шаргородській духовній школі)

  4. Заняття Михайла, яким він захоплювався у позашкільний час. (малював тушшю портрети Добролюбова, Бєлінського, Чернишевського)

  5. Через що М.Коцюбинському не довелось навчатись у Кам'янець-Подільській семінарії? (Через важкі матеріальні умови сім'ї)

  6. За що Михайла Коцюбинського було заарештовано? (за зв'язок з народовольцями)

  7. Скільки мов знав письменник? (дев'ять – українську, російську, польську, французьку, італійську, румунську, татарську, турецьку і циганську)

  8. Основне заняття Коцюбинського до 1892 року. (Учителювання)

  9. Російський письменник – друг М.Коцюбинського (М.Горький)

  10. Кому належить фраза: «Коцюбинський розширив обрії української повісті»? (Івану Франку)

  11. Де працював М.Коцюбинський, перебуваючи у Бессарабії та в Криму? (у філоксерній комісії, яка боролася з виноградними шкідниками)

  12. Де похований М.М.Коцюбинський? (У Чернігові)

***************************************************

Літературний диктант «Біографія І.Я.Франка» 10 клас

  1. Де й коли народився І.Я.Франко? (27.08.1856 с. Нагуєвичі Дрогобицького повіту)

  2. Хто за професією був батько І.Франка? (коваль)

  3. Де навчався майбутній письменник? (Ясениця-Сільна – початкова школа; «нормальна школа» і гімназія -- Дрогобич)

  4. Як склалось життя Івана Франка після смерті батька? (мати вдруге вийшла заміж, вітчим Гринь Гаврилик виявився порядною і доброю людиною)

  5. Як життєві трагедії позначились на долі Франка? (став кращим учнем, давав уроки однокласникам)

  6. Перший вірш мав назву… («На Великдень 1871 року»)

  7. Під яким псевдонімом друкувався Франко у львівському журналі «Друг» ? (Джеджелик)

  8. На який факультет Львівського університету вступив Франко у 1875 році?

  9. За що був заарештований вперше у 1877 році ? (за соц.. пропаганду)

  10. Хто був предметом любовної драми І.Франка і чому батьки не дозволили їй вийти заміж за поета? (Ольга Рошкевич, через Франкову неблагонадійність)

  11. Які журнали видавав І.Франко? («Громадський друг», «Дзвін», «Молот»)

  12. У чому звинуватили поета під час другого арешту і коли це сталось? (1880 рік, за підбурювання селян проти законного порядку і влади)

  13. Через які обставини Франко змушений був повернутись у Нагуєвичі і працювати у вітчима? (через матеріальну скруту)

  14. У травні 1886 року Франко одружився з Ольгою Хоружинською. Чи любив він її?

  15. За що Франко був вдячний своїй дружині і як це проявлялось? (була другом, порадником, помічником, допомагала в літ. творчості)

  16. Як називалась збірка, присвячена дружині? («З вершин і низин»)

  17. Чому Франко змушений був захищати дисертацію у Віденському, а не у Львівському університеті, як це планувалось? (тема дисертації «Політична лірика Т.Шевченка» у Львівському ун-ті була відхилена)

  18. Чому Франкові не вдалось влаштуватись на вільне місце професора у Львівському університеті? (з політичних міркувань не дозволила влада)

  19. Ким працював Франко «у наймах у сусідів»? (журналістом)

  20. Засновником якої партії став поет у 1899 році? (української національно-демократичної партії)

  21. У якому романі автор втілив свій досвід громадської роботи? («Перехресні стежки» 1900 р.)

  22. Як називали І.Франка його сучасники, відмічаючи його володіння 14-ма мовами? («Академія в одній особі»)

  23. На початку ХХ ст.. ім'я Франка стає широко популярним. Де він працює і які його заслуги? (член наукового товариства, 1906 рік – ступінь доктора русской словесності, 1916 – премія за працю «Студії над українською народною піснею»). Чому не отримав Нобелівської премії? (Не дожив).

  24. Коротко описати останні роки життя Каменяра.

******************************************************

Літературний диктант

«М.Стельмах «Гуси-лебеді летять»

7 клас

  1. Хто з героїв повісті каже: «От і принесли нам лебеді на крилах життя…» (Дід Дем'ян)

  2. Хто і про що говорить: «Діду, а сонце не може їх загубити, як наша мати?» (Ключі)

  3. Про що йде мова: «Перший льодок запах чорнобривцями» (Чоботи)

  4. На якому транспортному засобі катався з гори наш герой? (Ночовки)

  5. Яку ікону вважала за обов'язок показати Михайлику бабуся в церкві? (Ікону Страшного Суду)

  6. Яка тварина (птах) у повісті вміла в людях розбиратись? (качка з одним крилом)

  7. Хто з героїв був до роботи «рідким, наче юшка»? (Юхрим)

  8. Що означають слова діда: «Сто друзів –це мало, один ворог – це багато»?

  9. Чому на Петра Шевчика напала гикавка? (побачив Михайлика у чоботях)

  10. Як Петро пояснив Михайлику, чому тріщить крига? (щука хвостом лід розбиває)

  11. Як називали непосидючого хлопця дорослі? (Надзигльований)

  12. Чому Михайлик втішався, що на картині Страшного Суду не було дітей, які б спускалися з гірки на ночовках?

  13. Яка деталь говорить про великі нестатки в родині Михайлика? (Відсутність чобіт)

  14. Кому присвячена повість «Гуси-лебеді летять» і чому?

  15. Продовжіть визначення «Автобіографічна повість – це…»

  16. Про що дізнавався Михайлик із щедрівок? (Що сам Бог за плугом ходив, а Богоматір носила їсти орачам)

  17. Яку книгу дядько Юхрим міг дати Михайликові за 4 склянки гарбузового насіння? («Пригоди Тома Сойєра»)

  18. Хто з героїв повісті говорив про те, що хто вродився в маї, то все життя буде маятись? (Мати)

  19. Навіщо мати носила на тілі у мішечках насіння?

  20. У що вірила мати (Що земля усе знає, що говорить чи думає чоловік)

  21. Як ви розумієте слова: «Від неї першої я почув про калиновий міст, до якого й досі тягнуся думкою і серцем…»?

  22. Хто був єдиним свідком, що бачив як Михайлик крав у матері насіння (Бог-Отець)

  23. Чому Михайло Стельмах не згадав у повісті ім'я того, хто пожалів жінці з дитиною дати скибку хліба насущного?

  24. «Хай тобі, дитино, завжди, завжди добре буде поміж людьми…»Що означають ці слова, хто їх промовляє і за яких обставин?

  25. Яку книгу отримав від дядька Юхрима Михайлик за дві склянки гарбузового насіння? («Казки»)

  26. Яке місце описує автор:»Знизу мене охоплював світ казки, а зверху – казка весни»?

  27. Що зробив дід для улюбленого внука? (Вітряк)

  28. Що особливого було у його витворі? (Молодий лебідь, що ніби хоче злетіти)

  29. Що означає вислів діда: «У мене такими онуками поле не засіяне»?

  30. Що стояло у хаті на всіх вікнах? (Калачики)

  31. Як ви думаєте, чому мама не сказала жінці, що хлопчик, який дав її івасеві насіння, був її сином?

  32. Чому не можна галасувати у лісі, коли збираєш гриби? (Гриб злякається людського голосу і піде в землю)

  33. Що навчило Михайлика бігати так швидко, що ніхто не міг його перегнати?

  34. Як хлопчик добирався до школи, коли випав сніг?

  35. Яку найкращу одіж довелося бачити авторові по всіх світах?(Батькова кирея)

  36. Яке значення вкладав дід у слова: «Будеш іти межи люди і вибивати іскри…»?

***************************************************

«Маруся» Г. Квітки-Основ'яненка

Літературний диктант

10 клас

  1. Хто з героїв повісті «був парень на усе село, де жив. Батькові й матері слухняний, старшим себе покірний, меж товариством друзяка, ні півслова ніколи не збрехав, горілки не впивав і п'яниць не терпів, з ледачими не водився…»? (Наум Дрот)

  2. У чім була журба Наума і Насті? («Не давав їм Бог діточок»)

  3. Як звали доньку Наума і Насті, яку «дав їм Бог за отцевські і материнські молитви»? (Маруся)

  4. Де і коли познайомились Маруся з Василем? (у подруги на весіллі, під час клечальної неділі)

  5. Звідки був Василь і яка у нього була професія? (З города, свитник)

  6. Яку пригоду розповів Василь дівчатам, які вирішили піти у місто. І навіщо він її придумав? (Про собаку. Щоб провести дівчат і бути поряд з Марусею).

  7. Де Маруся призначила побачення Василеві, коли вони повертались із міста з базару? (У бору біля озера).

  8. Під час сватання Наум запросив старостів випити по чарці. Чому ж сполошились Настя і Маруся?(Це означало відмову старостам)

  9. Як пояснив Наум відмову Василеві?Яку умову поставив перед ним? (Василя можуть забрати у солдати. Повинен принести бумагу, що найомщик прийнятий за нього і за його гроші)

  10. Де зустрів Наум Василя на Великдень? (У церкві)

  11. Який обряд детально описує Г.Квітка-Основ'яненко у своїй повісті? (Обряд сватання)

  12. Що напророкувала Маруся, прощаючись із Василем? («На кладовищі мене покидаєш, на кладовищі і знайдеш!»)

  13. Які деталі , прикраси свідчила про те, що Маруся дуже сумує за своїм Василечком? (Чорний шовковий платок, яким пов'язала голову після прощання з Василем, і платок, що Василь зоставив)

  14. Як Маруся опинилась у лісі, чому простудилась? (Пішла по гриби,потрапила під холодну зливу)

  15. Кого привіз Наум із міста лікувати Марусю? (Цилюрик, Марусин кум, вона у нього трьох дітей хрестила)

  16. Як Наум і Настя переживали смерть єдиної доньки? Як вони заспокоювали один одного? (Пояснювали один одному, що все у Божій волі)

  17. Як Василь потрапив на похорон Марусі? (Повернувся з торгової подорожі, зладнавши усі свої справи і розраховуючи, що вже ніколи тепер не розлучиться зі своєю коханою)

  18. На який обряд схожий обряд поховання Марусі? (На обряд випроводжання молодої з батьківського дому до дому жениха)

  19. Про що повідомив чоловік, який ходив у Київ, Науму і Насті? (Що їм кланявся Василь)

  20. Як звали тепер Василя і де він знаходився? (Отець Венедихт, пішов у ченці, править у Печерському монастирі в Києві)

  21. Як Наум і Настя дізнались про смерть Василя? (Поїхали у Київ і пішли в монастир, де правив Василь)

  22. Що сказав старий Наум, стоячи над могилою Василя? («Дай, Господи Милосердний, щоб ти там знайшов свою Марусю!»)

  23. Як ви вважаєте, чи винний був Наум у смерті Марусі?

  24. Які ознаки сентименталізму присутні у повісті Г.Квітки-Основ'яненка «Маруся»?

***************************************************

М.М.Коцюбинського "Дорогою ціною" -8 клас

  1. Коли відбувалися події, описані в оповіданні? (В 30-х рр. XIX ст.).

  2. Як пан прозивав Остапа? (Бунтар, гайдамака). Яке прізвище було в Остапа? (Мандрика).

  3. Що уявлялося Остапу, коли він покинув рідний край? (Дунай, Січ)

  4. За кого він дуже хвилювався? (За дідуся і Соломію)

  5. Що причулося Остапу, коли він звернув з дороги? (Що його хтось гукає)

  6. Як звали дівчину, котра полюбила Остапа? (Соломія)

  7. Яке ім'я дала собі Соломія? (Семен)

  8. Куди тікали Остап із Соломією? (За Дунай)

  9. Що робили втікачі у проваллі, коли настала ніч? (Відпочивали, чекали переправи, палили вогник)

  10. Хто керував утікачами під час переправи? (Дід Овсій).

  11. Що сталося з утікачами під час переправи? (На них наскочили козаки і почали стріляти. Через це не всі люди сіли в човен)

  12. Куди тікали Остап із Соломією від козаків? (У плавні) 13. Де зупинилися Остап із Соломією? (У вітряку Якима)

    1. На чому пливли Остап із Соломією по річці Прут? (На плоті)

    2. Що сталося з Остапом, коли вони з Соломією вийшли на берег? (Кордонний козак підстрелив його)

    3. Чому Соломія залишила Остапа у плавнях? (Бо він був поранений, а Соломія хотіла швидше знайти вихід)

    4. Що трапилося у плавнях із Соломією? Що вона там побачила? (Вона заблукала і побачила, що горять плавні)

    5. Про що думав Остап,коли лишився один лежати у плавнях? Хто прийшов до Остапа? (Він зга­дував дідуся, який з ним ніби розмовляв, а коли відкрив очі, то побачив поруч вовка)

    6. Де зупинилися Остап із Соломією, коли Соломія знайшла вихід із плавнів, а потім і Остапа? ( У циган, які були злодюгами).

    7. Як Остап попав у турецьку в'язницю? (Коли Соломія була на роботі, на циганський виселок набігли турки і всіх забрали у в'язницю)

    8. Кого зустріла на базарі Соломія? (Івана Котигорошка)

    9. Що вирішила зробити Соломія, щоб звільнити Остапа? (Підкупити драгомана)

    10. Що сталося із Соломією, коли вона з Іваном Котигорошком визволяли Остапа? (Вона втонула).

    11. Як склалося життя Остапа? (Він самотньо жив на бессарабській полонині, охороняв пам'ятник, поставлений на згадку розливу людської крові; часто згадував Соломію).

*******************************************************











Немає коментарів:

Дописати коментар